W ostatnich latach w całym kraju przybywa wiele nowych firm, które oferują catering dietetyczny. Moda na ten sposób żywienia nie mija, nic więc dziwnego, że jest wielu chętnych na to, by zamawiać zdrowe żywienie z dostawą do domu. W tej sytuacji powstaje pytanie: Czy firma cateringowa jest dobrym pomysłem na biznes?
Catering dietetyczny-czy da się na tym dobrze zarobić?
Ceny cateringu dietetycznego są różne w zależności od rejonu kraju oraz wybieranego planu żywieniowego. W niektórych miejscach całodzienne wyżywienie można kupić już za 40 zł a w innych firmach za programy dla sportowców zapłacić trzeba nawet 100 zł dziennie. Żywienie w ramach cateringu dietetycznego z całą pewnością jest droższe od przygotowywania posiłków w domu. Jednocześnie niesie ze sobą dużo zalet co sprawia, że wielu klientów wybiera właśnie taką formę żywienia. Zastanowić się jednak należy, czy sam fakt występowania wysokich cen w abonamentach gwarantuje zyskowność takiego biznesu. Każdy, kto chce otworzyć firmę cateringową musi być świadomy, że będą tu potrzebne pokaźne inwestycje na start. Trzeba mieć odpowiednio duże pomieszczenia do przygotowywania posiłków oraz miejsce do przechowywania produktów. Specjalistyczne wyposażenie gastronomiczne nie jest tanie. Do tego dochodzi jeszcze inwestycja w specjalne samochody chłodnicze, które będą dowozić posiłki. Plany żywieniowe muszą być projektowane przez specjalistów dietetyków. Żywność również nie jest tu przypadkowa. Warzywa i owoce nabywa się z gospodarstw ekologicznych w związku z czym mają one swoje wysokie ceny. Aby tego rodzaju biznes był opłacalny musi mieć ciekawą ofertę i szeroki region działania.
Co jest niezbędne do prowadzenia firmy cateringowej?
Z punktu widzenia klientów najważniejszy będzie duży wybór planów żywieniowych. Potrzebne są więc diety typowo odchudzające, dla sportowców i osób z problemami zdrowotnymi. Posiłki muszą być prawidłowo skonstruowane przez dobrego dietetyka. Oprócz tego powinny być smaczne i pięknie podane. Każdy, kto otwiera biznes cateringowy musi więc być świadomy, że konieczne będzie zatrudnienie wielu pracowników. Zajmą się oni przygotowaniem potraw oraz dowożeniem posiłków. Firma cateringowa nie może też obyć się bez dobrej reklamy. Nie jest łatwo trafić z przekazem do swojej grupy docelowej w sytuacji gdy na rynku panuje duża konkurencja. Dobrym pomysłem jest połączeniu biznesu cateringowego z klubem fitness, bo tam znaleźć będzie można wielu potencjalnych i stałych klientów. Ponadto firmy cateringowe mogą obsługiwać różne eventy takie jak pikniki zdrowej żywności, imprezy na turnusach sportowych, przyjęcia czy konferencje.