Współpraca z influencerami jako strategia marki – jak ją zaplanować?

Współpraca z influencerami jako strategia marki – jak ją zaplanować?

Agenci wpływu, autorytety w swojej dziedzinie, opiniotwórcy, celebryci – influencer niejedno ma imię, ale grupę tę łączy jedno – wpływają na decyzje konsumenckie swoich obserwatorów i dlatego współprace z nimi to dobry krok w rozwoju marki z każdej branży. Współpraca z influencerami, aby przynieść oczekiwane rezultaty, musi przebiegać według dobrze skonstruowanego planu. Jakie kroki należy podjąć na każdym etapie kooperacji? Przyjrzyjmy się 3 najważniejszym punktom.

Współpraca z influencerami etap 1 – przygotowanie

Przed przystąpieniem do współpracy z influencerami, należy szczegółowo określić cele kampanii promocyjnej. Do wyboru mamy m.in. takie zamierzenia, jak:

  • kampania sprzedażowa – np. promująca nową linię produktów czy asortymentu okolicznościowego (świątecznego, sezonowego),
  • kampania wizerunkowa – działania marketingowe będą skupiały się na pokazaniu wartości firmy i przedstawienia jej w określony sposób (np. jako troszczącej się o los planety, zaangażowanej w kwestie społeczne związane z równouprawnieniem, stawiającej na godne opłacenie pracowników),
  • kampania nastawiona na zwiększenie rozpoznawalności marki i jej zasięgów.

Kolejnym etapem powinien być szczegółowy research i zastanowienie się, z jakiego formatu influencerami chcemy wejść we współpracę. Coraz częściej firmy decydują się na współdziałanie z osobami o mniejszych zasięgach (tzw. mikro influencerzy), którzy skupiają wokół siebie niezwykle zaangażowaną społeczność, łączącą te same przekonania i wartości, co ich ulubieniec.

Współpraca z influencerami etap 2 – przebieg kampanii

Kampania we współpracy z influencerami może przebiegać na rozmaitych portalach społecznościowych jednocześnie – warto wybrać te kanały, którą gromadzą najwięcej tzw. klientów idealnych marki.

Agenta wpływu można również zaprosić do podcastu marki, występu w telewizji śniadaniowej czy kampanii outdoorowej. Reklamowane produkty mogą być przedstawiane przez influencera w formie testów, unboxingów czy sesji zdjęciowych wykorzystujących daną rzecz (jest to szczególnie popularne w przypadku marek odzieżowych).

Współpraca z influencerami etap 3 – wnioski z przebiegu kampanii

Bardzo ważnym etapem jest również wyciągnięcie wniosków z przebiegu kampanii prowadzonej we współpracy z influencerem. Takie działanie pomoże ulepszyć strategię w przyszłości i da wskazówkę jakie aktywności warto kontynuować.

Nie wiesz, jak zabrać się do kreatywnej kampanii reklamowej? Specjaliści z Frank and Greg sprawią, że współpraca z influencerami będzie o wiele przyjemniejsza, a co najważniejsze efektywniejsza. Zespół grafików, marketerów, fotografów, montażystów filmowych i ekspertów od obsługi klienta pomoże Ci na każdym etapie trwania kooperacji, a w dodatku zatroszczy się o mierzalne wyniki, w razie potrzeby wprowadzając zmiany nawet w trakcie kampanii. Wypełnij brief dostępny na stronie frankandgreg.com i poznaj szczegóły oferty.

Dodaj komentarz