Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch

Do lata zostało jeszcze kilka miesięcy, więc to świetna pora, by po zimowej przerwie wrócić do formy. Aktywność fizyczna jest nieodłączną częścią zdrowego trybu życia. Pracując w większości przed komputerem dodatkowy ruch jest wręcz koniecznością. I nie chodzi tutaj nawet o odchudzanie, ale ćwiczenia są formą dbania zarówno o ciało, jak i zdrowie. W siedzącym trybie życia szczególnie powinniśmy zadbać o swoją posturę.  Mięśnie brzucha są ściśle połączone z mięśniami kręgosłupa, dlatego mocny brzuch to mocny kręgosłup. Zobacz jakie są najlepsze ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha. 

Ćwiczenia na płaski brzuch: deska

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń na płaski i mocny brzuch jest deska, czyli tak zwany plank. Ćwiczenie to wzmacnia nie tylko mięśnie głębokie brzucha i grzbietu, ale także rąk i barków. Pozycja deski jest bardzo prosta. Połóż się na brzuchu, następnie podeprzyj się na przedramionach i unieś biodra oraz tułów  do góry. Pamiętaj, że miednica powinna być przedłużeniem pleców, dlatego nie wypinaj pośladkow do góry. Jeśli nie wiesz, czy jesteś w prawidłowej pozycji, to w ramach kontroli wykonuj ćwiczenie przed lustrem. W pozycji deski postaraj wytrzymać się jak najdłużej., cały czas spinając mięśnie brzucha. Po krótkiej przerwie ponownie wykonaj ćwiczenie, i tak trzy lub cztery serie. Z czasem zauważysz, że w pozycji deski jesteś w stanie wytrzymać coraz dłużej. Światowy rekord Guinnessa w trzymaniu deski to 8 godzin, 15 minut i 15 sekund. Ale spokojnie, ty zacznij od pół minuty. 

Ćwiczenia na płaski brzuch: brzuszki 

Chyba każdy z nas wie jak wyglądają brzuszki. Nie bez powodu jest to najpopularniejsze ćwiczenie na płaski brzuch. Brzuszki są równie prostym ćwiczeniem co deska, jednak należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim ruch powinien wychodzić ze spięcia mięśni brzucha. Częstym błędem jest ciągnięcie tułowia od głowy. Mięśnie szyi powinny być rozluźnione, a podbródek skierowany lekko stronę klatki piersiowej. Palce połóż z tyłu głowy, ale nie splataj ich, a delikatnie oprzyj za uszami. Brzuszki wykonuj na macie lub ręczniku, tak żeby kręgosłup nie ocierał się o twardą podłogę. Nogi są zgięte, a stopy stoją na podłodze. W jednej serii wykonaj 15 powtórzeń, po krótkiej przerwie powtórz tę samą ilość i tak 3-4 razy.

Ćwiczenia na płaski brzuch: opuszczanie nóg 

Płaski brzuch uzyskuje się poprzez ćwiczenie także dolnych mięśni brzucha. W tym celu wykonaj opuszczanie nóg. Połóż się na plecach, ręce daj pod pośladki, proste nogi unieś do góry i powoli opuszczaj je w dół. Ćwiczenie wykonaj 15 razy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *